LENGUA
Página 160 => Número 9. El enunciado queda "Copia el texto y subraya todas las formas verbales que aparecen. Después analízalas indicando su persona, número, tiempo, infinitivo y conjugación" (igual que hemos hecho en otras ocasiones).
MATEMÁTICAS
Página 145 => Números 6, 8 y 9.
Página 147 => Números 6 y 7.
LITERACY
Watch the video to revise
When you finish, write 4 examples of every part of speech.
Do the worksheet, half of it on Wednesday and the other half on Thursday
Ver y descargar ficha
If needed, use the online dictionary https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/
SOCIAL
Ver y descargar ficha
NATURAL
Página 160 => Número 9. El enunciado queda "Copia el texto y subraya todas las formas verbales que aparecen. Después analízalas indicando su persona, número, tiempo, infinitivo y conjugación" (igual que hemos hecho en otras ocasiones).
MATEMÁTICAS
Página 145 => Números 6, 8 y 9.
Página 147 => Números 6 y 7.
LITERACY
Watch the video to revise
When you finish, write 4 examples of every part of speech.
Do the worksheet, half of it on Wednesday and the other half on Thursday
Ver y descargar ficha
If needed, use the online dictionary https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/
SOCIAL
Ver y descargar ficha
NATURAL
Watch these video with subtitles. ( I know Cristina teach you….jjjj )
Then copy and complete the sentences in your notebook.
1. The first step of the digestive system is ……………………..
2. When we swallow the food particles ,the food travels through a long pipe or tube called…………………………….
3. The food passes from the oesophagus to the …………………….
4. A lot of juices from the ………………and ……………help to break down
these food particles.
5. When the food particles are broken down the ………………………………absorbs them and transfers to the body through ………………….
6. The particles that are not absorbed by small intestine , reach the…………….
7. The waste material or the subtances that are not good for us goes……of our body.